W najnowszym, jubileuszowym wydaniu Harvard Business Review, Filip Aryanowicz,  COO Grupy Bisar dzieli się wiedzą i swoim punktem widzenia w raporcie: “Outsourcing dziś i jutro”, który powstał z udziałem wybitnych ekspertów branży usług biznesowych.

“Kluczową kwestią jest adaptacja do lokalnych uwarunkowań nie tylko w kwestii procedur, jakości czy np. ewidencji czasu pracy, ale przede wszystkim przez zapewnienie pracownikom odpowiedniego otoczenia, infrastruktury, zaplecza i warunków do pracy.” – to jedno z celnych spostrzeżeń zarządzającego Grupy Bisar, którego wypowiedzi i opinie pojawiły się w specjalnym raporcie HBR, który prognozuje najistotniejsze zagadnienia i wyzwania, z jakimi musi się zmierzyć branża usług biznesowych w najbliższych latach.

Według rozmówców HBR najważniejsze wyzwania dotyczą dopasowania ludzi z obu stron do projektu, otwartej komunikacji oraz zrozumienia oczekiwań nabywcy i jego branży, a także wyboru najlepszego modelu współpracy (u klienta lub zdalnej). „Jeżeli pracujemy u klienta, ważne są przede wszystkim aspekty miękkie, czyli po prostu czynnik ludzki” – wyjaśnia Grażyna Sadowska Malczewska, partner zarządzający PKF BPO.

Z kolei Prezes Rohlig Suus Logistics Tadeusz Chmielewski uważa, że wartością dodaną są gotowe, sprawdzone w działaniu rozwiązania. „Chcemy być usługodawcą typu one‑stop shop. W takim modelu jedna firma koordynuje wszystkie elementy łańcucha dostaw. Dzięki naszemu doświadczeniu i kompetencjom w doborze transportu, usług celnych i magazynowych nasi klienci mogą korzystać z procesów dostosowanych do ich modelu biznesowego. Staramy się nadążać za zmieniającym się środowiskiem technologicznym, wprowadzając najnowocześniejsze rozwiązania, często będące autorskimi adaptacjami. Dzięki współpracy z kompleksowym operatorem logistycznym kupujący usługę oszczędza przede wszystkim czas, a także nie ponosi bezpośrednich kosztów związanych z utrzymaniem zasobów. Otrzymuje równocześnie sprawdzony i kompletny proces zarówno w zakresie narzędzi IT, jak i doboru oraz weryfikacji dostawców”.

Jak zauważył Prezes Grupy Bisar, w przypadku jego firmy chodzi przede wszystkim o zdejmowanie klientom z głowy całych procesów i przejmowanie pełnej odpowiedzialności za ludzi i projekty, a tym samym o wspieranie rozwoju nabywców. Chcąc ułatwić pracę sobie i klientom, firma wypracowała liczne autorskie rozwiązania, oparte na najwyższych standardach prawnych, rozliczeniowych i technologicznych.

Po więcej ciekawych tez i obserwacji ekspertów branży outsourcingu zapraszamy do publikacji Harvard Business Review, dostępnej zarówno w wersji online, jak i drukowanej.